18 dagar som mamma

Det känns som om att han varit hos oss längre än 18 dagar, vår lilla son. Det blir nog lätt så när dagar och nätter går i varandra, när man sover någon timme här och där. Samtidigt känns det som att vi kom hem från BB igår, typ. Vad har vi gjort dessa dagar liksom? Försökt hitta rytmen tror jag. Bara varit. 

Chris började jobba i måndags, och det som är mest uppenbart nu när jag är ensam med Leon är hur lite gjort man får med en liten bäbis - dels pga amningen varannan timme dels pga tröttheten (pga att man ammar just varannan timme). Jag trodde att jag var trött när jag var gravid... Jo tjena! Men den kärlek jag känner för Leon, och lyckan över att vara hans mamma, överskuggar allt annat. Jag känner enorm tacksamhet över min fina familj och skulle inte byta bort det jag har nu för allt i världen.


På väg hem från BB.


Redan samma dag som vi kom hem från BB kom Leons mormor, morbror, moster och lilla kusin Hugo och hälsade på med god mat och fina presenter. Det blev en väldigt mysig hemkomst.


Sötaste Hugo var nyfiken på sin kusin, som här ligger i den vagga som min morfar
gjorde åt mig när jag föddes. Alla syskonen Lidström har sovit i den, liksom Hugo och nu Leon.


Stolt mormor/farmor.


Två dygn gammal.


Premiärtur med vagnen.


3 dygn gammal.


Mys med pappa.


Första besöket hos BVC och gulliga bm Therese.


11 dygn gammal, i babysittern som han fått i födelsepresent av sin gammelmormor.


Kvällsgympa.


15 dygn gammal och nyfiken på sin omvärld.


Älskade sötnosen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0