Förlossningen

Jag tittar på bilderna från förlossningen och det känns så avlägset, nio dagar har passerat. Min finaste Christofer, utan honom hade jag definitivt inte klarat det. Jag är så lycklig över att han finns i mitt liv, min själsfrände.

Den 31 mars, kl 03.03, efter 11 timmar fyllda av värkstimulerande, feber, skratt, gråt, dans, kärlek, lustgas, och obeskrivlig smärta, som inte lindrades av epiduralen, föddes han - Leon Carl Henric Barkensjö. 52 cm lång och 3745 g tung. Han såg ut som en smurf när han kom ut, så blå pga navelsträngen som satt runt hans hals, men tack och lov blev han snabbt "normal" i färgen.

Vi fick stanna kvar på förlossningen fram till lunch pga att det inte inte fanns ngn ledig plats på BB. På BB stannade vi sedan kvar ett dygn.



Chris och barnmorskan Yorda väger Leon. Förlossningspersonalen var fantastisk och bidrog till en positiv förlossningsuppplevelse.


Trötta men lyckliga.



På BB



Mina kärlekar



Bästa storebröderna Elliot och Cian kom och hälsade på sin lillebror.



Gullegrisar.



Sviten på BB.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0