Besök hos bm

Besök hos bm idag. Hon är himla bra hon min bm, gillar henne skarpt. Alla värden var bra förutom järnvärdet som var alldeles för lågt. Det kan förklara den obeskrivliga trötthet jag känner nu... Jag som trodde att det var ett tecken på att förlossningen var runt hörnet. Man kan ju alltid hoppas liksom. "Börjar" bli något less på den här graviditeten nu och längtar efter den lille. Nog för att kvinnor i slutet av graviditeten är "opålitliga", som bm uttryckte det, "barnet kan komma när man minst anar det" men jag bör ställa in mig på att gå över tiden och att det blir ett mitten-av-april-barn.

Jag håller tummarna för att hon har fel. Jag är tung och trött och uppsvälld och har ont i ryggen och har foglossning och halsbränna deluxe och så vidare. Fötterna ser ut att tillhöra en hobbits (inte lika håriga dock, vilket får ses som positivt) och kroppen är... rund, om man ska uttrycka sig milt. 30 (T r e t t i o !) kg skvallrade vågen att jag har gått upp sedan jag blev gravid. Jag har nu alltså gått upp mer än hälften av min ursprungsvikt. Spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0